Artykuł sponsorowany

5 sposobów badania jakości produktów

5 sposobów badania jakości produktów

Wielu producentów zleca firmom zewnętrznym przeprowadzenie badania jakości produktów. Mają one na celu zebranie istotnych informacji potrzebnych do utrzymania jak najwyższej jakości oferowanych towarów. Rzetelnie przeprowadzone badanie pomaga wykryć ewentualne słabe strony. Jest wtedy podstawą do wprowadzenia zmian zwiększających popyt. Dowiedz się, jakie metody badań jakości produktów są najczęściej stosowane przez przedsiębiorstwa!

Badania organoleptyczne – testowanie za pomocą zmysłów

Jedna z firm świadczących kompletne usługi badania jakości, jest Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych SOMA z Torunia, która prowadzi testy na różnych etapach powstawania produktu. Badania organoleptyczne składają się z oceny sensorycznej towarów przy pomocy zmysłów badacza: węchu, wzroku, dotyku i smaku. Wymagają udziału osób doświadczonych w testowaniu, posiadających odpowiednią wiedzę w tym zakresie. Przeprowadzenie ich pozwala na określenie doświadczeń konsumenta, który będzie w przyszłości korzystał z danego produktu. Dzięki nim można także określić, czy dany towar wyróżnia się istotnie na tle konkurencji, a jego cechy są pożądane z punktu widzenia konsumenta. Metody organoleptyczne wymagają niewielkich próbek i można je przeprowadzić sprawnie i szybko, co przekłada się na niższe koszty.

Przeczytaj również: Sposoby ochrony obiektów biurowych

Badania laboratoryjne fizyczne, chemiczne, mikrobiologiczne i instrumentalne

Badania jakości produktu muszą być przeprowadzane w kontrolowanych warunkach. W szczególnych przypadkach miejscem przeprowadzania takich testów jest laboratorium badawcze. Tam próbki produktu poddawane są zaawansowanym badaniom zgodnie z ich przeznaczeniem – testowane są ich właściwości oraz zachowanie w kontakcie z różnymi czynnikami zewnętrznymi. Metody laboratoryjne dzielą się na metody fizyczne (np. mierzenie, ważenie, sprawdzanie wpływu różnych temperatur na produkt), chemiczne (stosowanie odczynników), mikrobiologiczne (sprawdzanie reakcji na kontakt z drobnoustrojami) i instrumentalne metody optyczne i chromatograficzne.

Przeczytaj również: Jakimi sposobami zwalcza się gryzonie?

Przeprowadzanie badań jakości produktów pozwala upewnić się, że oferowany przez daną firmę towar jest konkurencyjny na rynku, bezpieczny i odpowiedni do danego zastosowania. Ma to szczególne duże znaczenie dla branży kosmetycznej lub farmaceutycznej, gdzie wysoka jakość i bezpieczeństwo to podstawowe wymagania.

Przeczytaj również: Jak uniknąć długów odziedziczonych w spadku?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.