Artykuł sponsorowany

Jak wygląda produkcja etykiet w niskich nakładach?

Jak wygląda produkcja etykiet w niskich nakładach?

Treści umieszczane na sprzedawanych wyrobach stanowią ich ważny element, ponieważ przekazują znaczną ilość niezwykle istotnych informacji, a jednocześnie mają znaczenie dla estetyki oferowanego produktu, wpływając na decyzje zakupowe klientów. Firmy tworzące różnego typu towary nie zawsze działają jednak na skalę, która pozwoli na zlecanie druku etykiet klasycznymi metodami. Istnieją dla nich przystępne cenowo alternatywy.

 

Jak można drukować etykiety?

 

Niezbędnym elementem niemal każdego sprzedawanego produktu jest odpowiednie do jego rodzaju opakowanie, pozwalające na ochronę zawartości przed wpływem czynników zewnętrznych, odmierzenie właściwej ilości konkretnego wyrobu, a także przekazujące ważne informacje marketingowe i służące do umieszczenia istotnych z punktu widzenia nabywcy lub istniejących przepisów danych. Tam, gdzie wykonanie bezpośredniego nadruku nie wchodzi w grę, na ogół korzysta się z etykiet naklejanych. Mogą one powstawać na różnych nośnikach samoprzylepnych, a także być nanoszone z zastosowaniem kleju. Prawdziwym wyzwaniem jest oznaczanie wyrobów wypuszczanych w krótszych seriach, ponieważ w takich przypadkach tradycyjne technologie druku – techniki offsetowe dla papierów i fleksograficzne dla folii czy tworzyw sztucznych – okazują się nieopłacalne. Istnieją jednak alternatywy umożliwiające pozyskanie etykiet niskonakładowych. W Warszawie w technice druku cyfrowego wytwarza je Label & Media Expert.

Przeczytaj również: Właściwości i zastosowania elastomerów

 

Co charakteryzuje etykiety drukowane cyfrowo?

 

Druk cyfrowy pozwala na dużą redukcję kosztów przy niskich nakładach, ponieważ nie wymaga przygotowywania kosztownych matryc oraz przeznaczania części materiału na tzw. narząd, czyli ustawienie parametrów całego procesu. W przypadku tej technologii stosuje się rozwiązania zbliżone koncepcyjnie do sposobu pracy drukarek laserowych lub atramentowych – za powstanie wzoru odpowiada elektrostatyka lub podawanie pigmentu przez ruchomą głowicę. Firmą wytwarzającą taką techniką etykiety jest Label & Media Expert, oferująca pełnokolorowe etykiety z roli lub w arkuszach bez konieczności przygotowania wykrojnika z racji korzystania z gotowych rycowanych podłoży. Dla zwiększenia atrakcyjności istnieje możliwość laminowana, stampingu oraz wyboru typu podłoża – różnych gatunków papieru i folii.

Przeczytaj również: Z jakich materiałów produkowane są kontenery morskie?

Przeczytaj również: Jakie branże najczęściej korzystają z przenośników rolkowych?

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.