Artykuł sponsorowany

Jakie wymagania powinny spełniać opakowania kosmetyczne?

Jakie wymagania powinny spełniać opakowania kosmetyczne?

Prawdopodobnie każdy używa na co dzień jakiegoś kosmetyku — mydła, szamponu, odżywki. Mało kto zwraca jednak uwagę na opakowanie; w końcu produkty kupuje się przede wszystkim dla ich treści. A przecież to, w jaki sposób opakowanie zostanie wyprodukowane, ma bardzo duży wpływ na to, czy substancje w nim zachowają swoje właściwości. Co zatem warto wiedzieć na temat opakowań kosmetycznych. Jakie normy muszą spełniać, by zostały dopuszczone do użytku? 

Regulacje prawne a opakowania kosmetyczne

Regulacje dotyczące opakowań do kosmetyków są określane przez prawo unijne. Oprócz tego producenci opakowań są stale kontrolowani, aby dotrzymać wszystkich norm bezpieczeństwa. A na czym te normy polegają? Po pierwsze, opakowania kosmetyczne muszą być neutralne pod względem chemicznym – oznacza to, że zastosowane podczas ich produkcji tworzywa sztuczne nie mogą wchodzić w reakcje chemiczne ze składnikami kosmetyków. To samo tyczy się także farb i etykiet służących do opisania kosmetyku. Po drugie, powinny być wykonane z materiałów nadających się do recyklingu, zgodnie z zaleceniami odnośnie do ochrony środowiska, czyli muszą zawierać związki o jak najmniejszej szkodliwości.

Wiele firm decyduje się także na tworzenie butelek z kolorowym opakowaniem, które daje dodatkowe zabezpieczenie produktu przed światłem słonecznym. Takie rozwiązanie oferuje między innymi firma Novo-Pak, której pracownicy mają kompleksową wiedzę na temat odpowiednim doborze opakowania do produktu.

Jak powinna wyglądać etykieta na opakowaniu kosmetycznym?

Zaprojektowanie właściwej i zgodnej z prawem etykiety jest równie ważne co wybranie opakowania. Oto informacje, które muszą się na niej znaleźć: 

  • dane producenta – dotyczy to nazwy oraz dokładnego adresu,

  • kraj produkcji – jeśli kosmetyk jest eksportowany poza granice kraju,

  • objętość oraz masa produktu,

  • data minimalnej trwałości – zazwyczaj służy do tego symbol małego słoiczka wraz z liczbą miesięcy,

  • numer serii.

Przy tworzeniu etykiety nie wolno także zapomnieć o składzie, gdzie będą znajdować się wszystkie składniki użyte do tworzenia produktu, ale także allergeny. Co ważne, ich kolejność nie jest przypadkowa: im bliżej początku składnik się znajduje, tym wyższe jest jego stężenie. Na spisie muszą znaleźć się również aromaty i kompozycje zapachowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.